• Johan De Roos

Planning Camino 25 : Medina del Campo - Siete Iglesias de Trabancos (24,6 km)

Dit is de beschrijving van een uitgestippelde route. De feitelijke door mezelf bewandelde route kan je terugvinden in de blog.

We verlieten helaas de prachtige stad Medina del Campo en stonden voor de 12 km. die ons scheiden van Nava del Rey. Het pad is helemaal niet moeilijk en het uitzicht dat we zullen hebben op Nava del Rey zal nog lang op ons netvlies blijven staan. De bijna 9,5 km. De reis naar Siete Iglesias gaat gemakkelijk en snel.

1. Medina del Campo - Nava del Rey - 12.2 km

We verlaten Medina del Campo op zoek naar de weg die naar Villaverde de Medina en Nava del Rey leidt. Nadat we het klooster van Santa María La Real zijn gepasseerd, nemen we het pad naar rechts, gaan een kleine heuvel op, steken de spoorweg over en volgen het pad naar links dat een tijdje parallel aan de spoorweg loopt. We stappen rechtdoor en passeren de steden Dueñas de Abajo en Dueñas de Arriba. Vanaf hier is de weg breed en comfortabel. 500 meter. Voordat we Nava bereiken, maakt de weg een bocht en laat ons Nava in al zijn pracht zien.

We komen de stad binnen langs de kleine Torrecilla del Valle-weg en steken de spoorlijn over. Nava biedt ons allerhande diensten en een indrukwekkende rijkdom aan erfgoed.

2. Nava del Rey - Siete Iglesias de Trabancos - 9.4 km

Om Nava del Rey te verlaten moeten we richting de lokale weg richting Alaejos. Een pad dat na ongeveer 200 meter naar rechts blijft, leidt ons direct naar het stadje Siete Ilgesias de Trabancos. We steken de Cañadas de la Pavana en de Cañadas de los Herreros over, we steken de rivier de Trabancos over en staan ​​oog in oog met de stad.

We kunnen een klein hapje eten in de stadsbar en de schoonheid van de parochiekerk bewonderen.

Men verlaat deze stad zelfs zonder te willen, in westelijke richting, via Calle del Almirante, Calle San Martín, Ronda del Apóstol Santiago en Plaza de Santiago.

*(Pas op voor de Camino del Sureste-variant op Calle Mondragón, naast de afrit Camino de Levante).

Om de route van de Camino de Levante te volgen, moet u bij de kerk van Santiago komen en, met uw rug ernaar toe, de weg CL-602 of de straat Albar Fáñez Minaya oversteken, rechtdoor gaan en linksaf de straat van San Lázaro om verder te gaan richting Villaverde de Medina en Nava del Rey: een viaduct helpt ons om de spoorbaan over te steken en laat ons op de weg. Op de achtergrond en rechts, iets van de weg af, staat het zogenaamde Witte Huis, een landhuis uit de Renaissance. Eenmaal voorbij het spoor volg je het pad parallel aan het spoor, naar links. Het pad gaat rechtdoor en loopt door Dueñas de Abajo en Dueñas de Arriba. Vanaf hier loop je over een breed, agrarisch pad. Ongeveer 500 meter voor Nava maakt de weg een bocht en verschijnt de stad voor je alsof het op een foto staat.

NAVA DEL REY

De route is gemarkeerd met sint-jakobsschelpkeramiek.

U komt Nava binnen via de Torrecilla del Valle-weg, steekt de spoorweg over, Plaza de Oriente, Luis Salvador Carmona, Plaza de la Verdura, Ramón y Cajal-straat en Plaza de España. Het is gemarkeerd met keramiek met sint-jakobsschelpen.U moet de kerk van Santos Juanes bezoeken, die begon te worden gebouwd in de romaanse stijl volgens de plannen van Rodrigo Gil de Hontañón. Door de schoonheid van de toren staat hij bekend als La Giralda de Castilla. De sacristie is een echt pareltje. In de kerk van Santa Cruz valt een Jesus Nazareno uit het jaar 1600 op en in de kerk van het Convento de los Agustinos kun je een Divina Pastora en een San Judas van Luis Salvador Carmona bewonderen. De kerk van het Hospital de San Miguel en het klooster van de kapucijnermoeders verdienen dat de pelgrim ook maar even stopt om enkele gravures van de Maagd en het Kind te bewonderen. Ga ook het stadhuis binnen, loop onder de arcades door... en ga naar Bodegas Urdil. De wandeling zal je niet teleurstellen.

U vertrekt via de lokale weg richting Alaejos. Na 200 meter gaat een pad naar rechts naar Siete Iglesias de Trabancos, langs de Ermita de la Concepción (1 kilometer verderop). Steek de Cañadas de la Pavana en de Cañadas de los Herreros over, steek de Trabancos-rivier over via een kleine brug en voor je ligt Siete Iglesias. Tot hier zijn er ongeveer 7,5 kilometer. Steek de nieuwe snelweg over via een viaduct en de N-620 van Salamanca naar Valladolid.

SIETE IGLESIAS DE TRABANCOS

Deze populatie behoort tot de regio Tierras de Medina. De eerste aanwijzingen dateren uit de regering van Alfonso VI. U komt binnen via de Hermitage van Humilladero, waarnaast het Tehuis voor Gepensioneerden met cafetaria en sfeer. De 16e eeuwse kerk heeft een goede en solide constructie, is gewijd aan San Pelayo en heeft vijf prachtige altaarstukken. Vroeger had het zeven kerken, één bevond zich in het kasteel, om die reden Santa María del Castillo genoemd, de huidige is gewijd aan San Pelayo. De anderen waren in de buurt van de stad: El Humilladero, Santo Tomé, Santa Olalla, San Pedro, San Juan, en bij aankomst zag de reiziger het wonder van de zeven torens.

2023-07-27 13_29_47-Window.png

Johan De Roos

Gedreven door het avontuur van de Camino, deel ik met veel plezier m'n belevenissen.

Join My Mailing List

Na de Camino neem ik contact op