top of page
  • casablancacalp

Verslag Dinsdag 25 juni 2024

San Cristovo de Cea - Botos (28.5km)





Het is dinsdag 25 juni . Vandaag stap ik de Camino van Cea naar Botos: 28,5 km.

Het is een koude nacht geweest. De Nieuw- Zeelandse, Elke, had zich geïnstalleerd in een bed waar achter zich een deur bevond en wou dat de buitendeur open bleef om frisse lucht te hebben, niet tegenstaande verschillende pelgrims zeiden dat er veel vliegen en muggen binnenkwamen. Dit kon haar niet deren. Mijn bed stond in het verlengde van de open deur waardoor het zeer koud werd. Toen ze na een half uur sliep en snurkte, heb ik de deur terug dichtgedaan. Maar een half uur later stond ze terug volledig open. Open, toe, open, toe tot 3 maal op een nacht.

Elke wou blijkbaar voor mij wakker zijn en stond dus op om 5:20 uur. Ze maakte zelf behoorlijk wat lawaai zodanig dat er veel pelgrims wakker werden.




Het eerste deel van de weg is stappen langs de provincie weg.



Ook hier Roodborstjes, Robin!



Langs de weg staan er hele mooie cactussen.





Een triestig aanblik.. Spijtig genoeg is mijn lunchvoorraad beperkt, want anders...





Het tweede deel van de weg is door mooie natuur, maar hoofdzakelijk in de mist. Hierdoor kan ik niet genieten van de mooie uitzichten en landschappen. Misschien lukt dit wel ooit eens... De kilometers korten in: nog 70 km te gaan tot Santiago.







In de bar moet ik een jonge pelgrim Joël uit Italië. We nemen samen een ontbijt en praten wat over de komende dagen. Joel stapt vandaag 46 km.






 Onder de baan kom ik een pelgrim met een trolley tegen. Het is een Spanjaard van 73 jaar.






Anne heeft een verblijf geboekt in het stadje Botos. Hier is er geen pelgrim verblijf.

De geplande afstand vond ik tekort en zodoende stapte ik verder tot 28,48 km. Santiago begint te naderen.







Morgen kijk ik hoe ver ik geraak. Ik heb geen verblijfsplaats voorzien, omdat ik hoop dat het weer en mijn lichaam het toelaat een langere tocht te maken. We zien wel!


























23 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
2023-07-27 13_29_47-Window.png

Johan De Roos

Gedreven door het avontuur van de Camino, deel ik met veel plezier m'n belevenissen.

 

Join My Mailing List

Na de Camino neem ik contact op

© 2035 by Going Places. Powered and secured by Wix

bottom of page