top of page
  • casablancacalp

Verslag maandag 1 juli 2024

Muxia - Fisterra (30.8 km) - Fisterra Faro - Fisterra (7.2 km)





Vandaag is het 1 juli . Ik stap vandaag van Muxia naar Fisterra, een tocht van 30,8 km. Deze ochtend wekt mijn Polar uurwerk me zoals gewoonlijk om 5: 30uur. Maar iemand heeft zijn wekker in de zaal om 5 uur gezet zodat iedereen wakker wordt. Ik sta ook op en vertrek om 5:30 richting Fisterra.





Buiten is het aangenaam, helemaal niet fris. Ik passeer prachtige strandbaaien in het donker.




Vandaag is het de verjaardag van mijn tweelingzus. Ik zelf heb nog nooit zo'n mooie verjaardag gekregen als de laatste weken. Ik heb er gewoon geen woorden voor, onvoorstelbaar, ongelooflijk, prachtig,...!



Met momenten steekt de mist ferm op.




Ergens moet ik een richting aanwijzer gemist hebben en voor de zoveelste keer loop ik volledig mis. Ik ben een bergwand overgestoken en als ik beneden ben, zie ik dat ik verkeerd ben. Verschillende opties ga ik na: of wel terugkeren van waar ik kom, of wel wandel ik volledig door en loop ik kilometers om, of wel steek ik via GPX de berg over door struiken en bossen. Ik ga voor de laatste optie, maar moet toegeven, dit is niet de beste keuze.



Gelukkig vind ik snel de weg terug recht naar Fisterra.




In een dorpje neem ik een ontbijt.




Ik vervolg mijn mooie wandeling door deze prachtige, groene natuur. Ik ruik de zee al.






Ook hier passeer ik een pelgrim huisje waar iedere pelgrim kan uitrusten en iets benuttigen tegen een donatie. Aangenaam dat de inwoners hier zo iets voorzien.




Eenmaal aangekomen, moet ik wachten tot de pelgrim auberge open gaat. Dit duurt nog minstens een uur en ondertussen ga ik een hamburger eten.

Ik bel met Anne en beslis naar een andere auberge te gaan in Fisterra.






Eenmaal geïnstalleerd, ga ik de stad in naar het informatiebureau. Daar krijg ik mijn pelgrim certificaat voor mijn Camino van Compostela over Muxia naar Fisterra .



Na de dagelijkse routine als douchen en kledij wassen, wandel ik nog naar de Cabo Fisterra, het einde van de wereld. De weg er heen loopt langs een drukke baan, maar de wandelaars zijn afgeschermd. Het is een op en afrijden van taxi's, auto's, bussen en motorrijders. Totaal niet te vergelijken met het rustige Muxia.






Ik neem nog een paar foto's aan kilometer nul.









Dan keer ik langs de andere kant van de berg terug op aanraden van de eigenaar van de auberge. Het is een prachtige wandeling in een prachtige streek.

Voor allen die naar Santiago zouden gaan, is een verder stappen naar Muxia en Fisterra zeker een aanrader.






Vanavond ga ik nog op aanraden van de andere pelgrims samen de zonsondergang gaan bewonderen. Hiervan stuur ik jullie morgen enkele sfeerbeelden door.



Morgen keer ik terug richting Santiago de Compostela. Het einde van mijn ongelooflijke Camino is in zicht.


























27 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
2023-07-27 13_29_47-Window.png

Johan De Roos

Gedreven door het avontuur van de Camino, deel ik met veel plezier m'n belevenissen.

 

Join My Mailing List

Na de Camino neem ik contact op

© 2035 by Going Places. Powered and secured by Wix

bottom of page