top of page
  • casablancacalp

Verslag maandag 24 juni 2024

Ourense - San Cristovo de Cea (24.5 km)






Maandag 24 juni: Vandaag stap ik van Ourense naar Cea. , goed voor ongeveer 24 km. Ik vertrek om 6 uur. De stad wordt volop gekuist na de feesten van gisteren en vannacht.

Een prachtige stad trouwens, zeker ook een bezoekje waard!







Eenmaal buiten de stad passeer ik een prachtige, verlichte brug. In Ourense kan men naar thermische baden gaan. Hier zijn natuurlijke openbare waterbronnen, maar ik riskeerde het niet mijn geld en bagage, mijn enige bezit, hiervoor onbewaakt achter te laten.




Na 1 uur stappen, stop ik voor een ccl en appelflap. In de bar staat de tv op met Engelse les voor Spanjaarden. Ik had het er eergisteren nog over in de blog. Bij het vragen naar de Wi-Fi code ben ik altijd blij als ik er een krijg, al is deze op zijn Spaans. Bijvoorbeeld: 'ABC 123 abc', of '1 2 3 4 5 6 7 8 9', of '00000000' of ' renault5g'.




Je voelt en ziet de Camino sfeer overal in Galicië: huizen versierd, originele wegaanduiding...










Nog 99 km te gaan tot Compostella. Op de weg ontmoet ik een nieuwe Zeelandse pelgrim, Elke. Ze verbleef drie nachten in Ourense om uit te rusten. Nadat ze Santiago bereikt zou hebben, stap ze door naar Porto. Haar motto is keep on walking.

Het is een serieuze klim en Elke wil een beetje uitrusten omdat ze zegt dat ik veel te rap stap.






Het is duidelijk dat het slechte weer achter de rug is. Ik mag zeker niet klagen: ik heb slechts drie of vier dagen minder weer, en zeker geen zwaar onweer, gehad.

Op de weg zie ik een plakkaat staan van een pakjesdienst.






Voor mij stappen plots drie Engelse jonge pelgrims, Ze zullen straks ook verblijven in de auberge.





Het is de eerste keer dat ik op de Camino gezwollen handen heb. Na 24,26 km bereik ik de auberge. 's Avonds wordt er gezellig gebabbeld tussen alle pelgrims met een hapje en een drankje. Het wordt vrij laat, zodat het verslag niet kan opgemaakt worden.





























12 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
2023-07-27 13_29_47-Window.png

Johan De Roos

Gedreven door het avontuur van de Camino, deel ik met veel plezier m'n belevenissen.

 

Join My Mailing List

Na de Camino neem ik contact op

© 2035 by Going Places. Powered and secured by Wix

bottom of page