top of page
  • casablancacalp

Verslag zaterdag 29 juni 2024

Negreira - Olveiroa (33.5 km)





Het is zaterdag 29 juni. Vandaag stap ik van Negreira naar Olveiroa: 33, 5 km ver. Deze ochtend vertrek ik iets na 6 uur. Negreira ligt er mooi en vredig bij zo vroeg in de ochtend.




Er hangt zeer veel vochtigheid in de lucht; het is zeer mistig en miezerig. Voor het eerst ben ik niet alleen en zijn er ook nog andere pelgrims op pad.

 





Het is veel klimmen en dalen gedurende de hele tocht vandaag. Ik geniet volop : het is een zeer mooie natuurwandeling.



Bij ieder dorpje waar een bar is, stop ik even voor een koffietje en hoop ik mijn foto's te kunnen doorsturen naar Google foto's.







Tot 11 uur blijft het bewolkt. De zon komt er af en toe eens door maar, het is zeer wisselvallig.









Een moeder is onderweg met haar zoontje. Bij het passeren meldt ze me dat ze van Santiago naar Muxia gaat, vervolgens naar Fisterra en terug naar Santiago. Haar zoontje is 8 jaar. Gisteren biljarten, vandaag pelgrimeren: vroeg geleerd is oud gedaan. Ik vraag me af moest ik dit met de vier kleinkinderen doen, wie het eerst zou opgeven of liever gezegd wie het het langste zou volgehouden. Ik weet het eerlijk gezegd niet, want de ene wil voor de andere niet onder doen. Zowel de jongste als de oudste.





In het begin van mijn tocht werd er geschoten op konijnen, nu is er jacht op everzwijnen.



De tocht geeft een prachtig zicht op het meer van Fervenza.







Bij het binnenstappen van Olveiroa hoop ik dat er nog plaatsen vrij zijn in de Camino auberge. Bij aankomst zit er niemand aan de balie. Ik probeer iemand aan te spreken om te vragen waar ik me moet aanmelden. Het blijkt een Italiaan te zijn die ik aanspreek en hij vraagt of ik een slaapplaats zoek. Ik knik bevestigend. Hij vraagt me of ik snurk, waarbij ik neen zeg, en hij zegt: "Kom mee". Hij begeleidt me maar een huisje van de Camino auberge en zegt dat er nog één bed vrij is. Om 19 uur zal de inschrijving plaatsvinden met de verantwoordelijke. Ik installeer me en ga een middagmaal nuttigen. Morgen stap ik verder naar Muxia.































21 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
2023-07-27 13_29_47-Window.png

Johan De Roos

Gedreven door het avontuur van de Camino, deel ik met veel plezier m'n belevenissen.

 

Join My Mailing List

Na de Camino neem ik contact op

© 2035 by Going Places. Powered and secured by Wix

bottom of page